חלום:

חלום: לכתוב על מה שאני אוהבת ועל מה שמרגש אותי... ולרוץ לספר לחבר'ה

יום חמישי, 1 בדצמבר 2011

הדרך להצלחה זרועה חוביזה וזה ממש בסדר!!!




זהו קלף השוטה בטארוט או בעצם התלמיד. הוא מתחבר נהדר למה שקורה בפוסט הנוכחי.
http://www.tarots.co.il/tarot-slide-1.htm

יש קסם בציפיה למשהו טוב. אני יודעת שיהיה נהדר (מתכוננת, מדמיינת, מפנטזת ומפזזת) - רק נוטה לשכוח שיש דרך בדרך לשם. וכך הוכיתי בתדהמה מקבלת הפנים שעשתה לי הגינה ביום שישי בצהרים, עת צעדתי לעברה, משוכנעת שהינה אני מתחילה לכתוב שירים על גבעולים ועלעלים ופרפרים וסומק לחיים… הירוק העז שכיסה את 9 הערוגות השמנמנות שלנו ונראה מרחוק כאילו הגיעה עת קציר - התברר עד מהרה כהתקפת … חוביזה…. ברוטאלית.









כיאה למי שב-די אן איי שלה שמור מידע חקלאי סיננתי כמה ברכות נוסח מסחה בין שיני ועטתי להציל את הנבטים העדינים והשתילים שכמובן לא נראו בסבך הצמחיה השוטה. כן, שוטה. אפילו לא עצרתי לרגע להסביר לייבגני - שותפי להרפתקה - מה בעצם אני עושה. הוא דווקא היה מאושר מכך שהגינה שלנו התפרצה לה כך בשבוע בלבד. הכל נראה לו מלבלב וחיובי ורק אני לא התאמתי לתמונה הפסטוראלית עם ידיי התולשות את התבואה המבטיחה. כאשר סוף סוף הועלתי להקשיב למחאותיו והסברתי לו בצער שזה לא מה שהוא חושב ואני לא הורסת את הגינה כי אני מטורפת, אלא, תולשת חוביזה, שהיא נחשבת לעשב שוטה - או פולשני, טען ייבגני שדווקא חוביזה זה יופי ויש לו מלא מתכונים של חוביזה וחבל שאני הורסת אותה. הוא מבטיח שישלח לי מתכונים שאוכל לפרסם בבלוג והיות ובינתיים הוא לא מצליח לזהות שום דבר מכל מה שזרענו ושתלנו אז אולי נשאיר איזו ערוגת חוביזה ונכין ממנה מרק…
הינה עוד דוגמה למשל חצי הכוס המלאה…

אז הינה חוביזה על פי הגדרת הויקיפדיה ועוד כמה רישומים מאז שלחוביזה היה כבוד ושנישנשנו חוביזות בטיולים של הצופים או בזמן שהתחבאנו בשדות ילדותנו בדרך למאגר המים. 











עם מתכון (מעורר חשק לצאת השבת לטיול ירוקים בשטח) ששלח לכם ייבגני


פשטידת חובזה, סרפד ותרד בר
(קרדיט: יוטקה הרשטיין "בישול מלא חיים")
 
 
בצק לקלתית:
75 גר' חמאה רכה
1/4 כוס שומשום
2 כפות זרעי פשטן
1/2 כוס קמח מלא
1/3 כוסקוואקר
3 כפות מים קרים
קורט מלח
 
מאחדים את כל החומרים. משמנים את התבנית ומשטחים בה את הבצק.
 
מלית:
4 בצלים גדולים או 3 גבעולי כרשה גדולים, קצוצים
1/4 כוס שמן זית
6 שיני שום
600 גר' תערובת עלים ירוקים: חובזה, סרפד, מנגולד, תרד בר
200 גר' גבינה בולגרית, מגוררת בפומפייה גסה
1 כוס יוגורט
3 ביצים
פלפל שחור
 
1. שוטפים היטב את העלים הירוקים, שמים אותם בסיר רטובים ומאדים עם מכסה סגור 5-10 דקות. מפעם לפעם הופכים את העלים באמצעות 2 כפות עץ, כדי שכולם יתרככו. מסננים, מקררים וסוחטים.
2. מטגנים את הבצל או הכרשה בשמן הזית עד שיזהיבו. מוסיפים את השום הכתוש. מערבבים עוד כ-2 דקות ומסירים מן האש.
3. חותכים את העלים הסחוטים לחתיכות גדולות, מוסיפים לבצל. מוסיפים את הגבינה, היוגורט, הביצים והפלפל השחור.
4. יוצקים את המלית לתבנית (עגולה מס' 28 או מלבנית בגודל 23*35) המרופדת בבצק ואופים 45-60 דקות בחום של 150 מעלות.
 
בתיאבון!
יבגני





החוביזה של השכן ירוקה וגדולה יותר! הצצה לחלקות השכנים הרגיעה אותי. כולנו חוביזה!!!

תוך הירהורים נוסטלגיים בחוביזה… נזכרתי בחוסאם עבאס שהוא - כפי שרובכם יודעים - שף ובעלים של מסעדות אל באבור בואדי ערה וביוקנעם (ביחד עם אחיו נשאת). האוכל שהוא מבשל בורך משמים. באחת האינתיפדות, זו שלוותה בהמנעות מכניסה למסעדות הערביות בצפון צפיתי בראיון עם חוסאם בטלויזיה והוא עמד שם ופשוט ביקש מאוהבי האוכל היהודים לחזור למסעדות ודיבר על שלום דרך הבטן. אני כבר מקודם נכבשתי בקסמו, אבל הפעם נמסתי לחלוטין וכך בנחישות ואומץ הגענו אליו למסעדה בוואדי ערה (לפני שנפתח סניף נוסף ביוקנעם). היה ערב, קר נורא וגשום אבל החלטנו ונכנסנו. חוסאם היה שם ולא איש מלבדו. פשוט ריק ועצוב. חוסאם התרגש נורא ואף יותר כשסיפרנו לו שגדלנו בעמק, ועכשיו - באנו במיוחד מהמרכז לאכול אצלו כי אנחנו זוכרים בגוף את הטעמים. הוא פשוט יצא מגדרו לארח אותנו. הוא איש מקסים וגאה. יש לו מבט מהול חום אמיתי עם המון נסיון במציאות שסביבנו - של אדם שידע מהמורות בדרך. יש לו חיוך ענק ומדבק ובעיקר אוכל מצויין שהוא ואחיו - נשאת -  מקפידים להכין כמיטב המסורת המשפחתית הגלילית שלהם.
אז אני משתפת במתכון שהוא פרסם באחת הכתבות הרבות שנעשו עליו - כי יש בו חוביזה. תיהנו ואם זה לא כל כך הולך פשוט תעלו על אוטו וסעו אליו. תגידו לו שורדית - חברה של דנצ'ו שלחה אתכם.
http://www.el-babur.com/
בפוסט הקרוב עלינו לטובה תראו איך הכל כבר נראה אחרת בגינתנו הנחמדת, שבחווה האקולוגית במודיעין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה